Добре дошли в марка: Johnnie Walker

Johnnie Walker

Настоящият раздел спокойно може да се нарече домът на Whiskey Johnnie Walker, предоставено от нас на ексклузивна цена. Днес на пазара се предлагат стотици марки уискита, но въпросният бранд се е превърнал в нарицателно за самата напитка. Популярен у нас, както и навсякъде по света, този продукт не може да не присъства в престижен онлайн магазин за алкохол какъвто е нашият Partydrinks.bg.

Началото

Johnnie Walker е марка шотландско уиски, днес собственост на Diageo. Произхождаща от шотландския град Килмарнок, Източен Еършър, марката е създадена от един бакалин на име Джон Уокър. Това е най-широко разпространената марка блендирано шотландско уиски в света, продавано в почти всяка страна, с годишни продажби от над 223.7 милиона бутилки от 700 ml през 2016 г. или 156.6 милиона литра.

Джон Уокър е роден на 25 юли 1805 г. в семейната ферма на баща си, след смъртта на който фермата бива продадена за сумата от 417 паунда. Парите от продажбата биват инвестирани от попечителите на семейството в покупката на италиански магазин за хранителни стоки и алкохол, намиращ се на главната улица в Килмарнок, Еършър, Шотландия.

Младият Джони управлява сегмента за хранителни стоки, вино и спиртни напитки в периода 1820 - 1823 г. Законът за акцизите от 1823 г. облекчава строгите наредби за дестилация и намалява, със значителна сума, изключително тежките данъци върху дестилацията и продажбата на уиски. До 1825 г. Уолкър, който е трезвеник, продава алкохолни напитки, включително ром, ракия, джин и шотландски уискита.

Много скоро младият предприемач се насочва основно към продажбата на зърнени и малцови уискита, чието производство към момента е все още под забрана. Същите биват продавани като произведени по поръчка, блендирани така, че да отговорят на специфичните изисквания на клиентите. Поради липса на собствена търговска марка, Уокър използва своето собствено име, предлагайки смесени малцове под марката Walker's Kilmarnock Whisky.

Уиски Johnnie Walker става популярен бранд след смъртта на своя основател. През 1857г. неговият син Александър „Алек” Уокър и внукът му Александър Уокър II поемат семейния бизнес. Законът за спиртните напитки от 1860 г. легализира блендирането на зърнени и малцови дестилати, полагайки началото на нова ера в производството шотландско уиски.

Така обичаното и днес Blended Scotch whisky, по-светло и по-сладко по характер, е масово продавано, бивайки по-евтино и много по-достъпно за широката аудитория. Ендрю Ъшър от Единбург, Шотландия, е първият масов производител, но Walkers бързо се включват в надпреварата за потребителското внимание.

Синът Александър е човекът, отговорен за появата на характерната за бранда квадратна бутилка. Тя е създадена с цел да се увеличи броят на бутилките в дадено пространство, както и да се намалят загубите поради счупването им при транспортиране. Другата идентифицираща характеристика на уиски Джони Уокър е етикетът, поставен под ъгъл от 24 градуса нагоре от ляво на дясно, позволяващ текстът да бъде по-голям и по-забележим от потребителите.

Един от основните фактори за бурният търговски успех на Johnnie Walker, наред с достъпната му цена, е построяването на железопътната линия в Килмарнок, пренасяща стоки до търговските кораби, пътуващи по света. Благодарение на бизнес проницателността на Алек, продажбите на Walker Kilmarnock достигат до 100 000 галона (450 000 литра) годишно до 1862г.

В 1865 г. Алек създава първата комерсиална бленда на Джони Уокър, наречена Old Highland Whiskey, регистрирана две години по-късно. Под ръководството на самия основател - Джон Уокър продажбите на уиски представляват едва 8% от приходите на фирмата, докато към момента, в който Александър е готов да я прехвърли на синовете си те варират между 90% и 95%.

През 1893г. Уокърови купуват дестилерията в Карду с цел увеличаване на запасите от едно от ключовите си уискита. С този си ход от пазара е изваден единственият малц на Карду, а дестилерията се превръща в основен производител на блендите на популярната компания. Продукцията на новата дестилерия става сърцето на бизнеса. От там излизат първокласните сингъл малцове Johnnie Walker червен и черен етикет.

От 1906 до 1909 г. внуците на Джон Джордж и Александър II разширяват производството, пускайки три блендирани уискита на пазара - Old Highland - 5 years old, Special Old Highland - 9 years old, и Extra Special Old Highland - 12 years old. Тези три бленди притежават стандартните етикети на уиски Johnnie Walker, предлагано от нас на разумна цена, като единствената разлика са цветовете им: бяло, червено и черно. По този белег те се разпознават и сега от почитателите на марката.

Компанията на Уокърови се присъединява към Distillers Company през 1925 г., която пък бива придобита от Guinness в 1986 г. 11 години по-късно Guinness се слива с Grand Metropolitan, формирайки консорциума Diageo. Същата година е представен Johnnie Walker Pure Malt, преименуван на Johnnie Walker Green Label през 2004 г.

Днес е все така въпрос на престиж да посрещнеш важните гости с чаша оригинално Джони Уокър, без значение от разновидност и цена. В каталога ни са представени най-добрите екземпляри на бранда, включително червения, черния, синия и белия етикет, както и джобният формат на 12 годишния Black Label от 200мл.

АБОНИРАЙТЕ СЕ!

ПОЛУЧАВАЙТЕ НАШИТЕ АКТУАЛНИ СУПЕР ПРЕДЛОЖЕНИЯ ПРЕДИ ВСИЧКИ ОСТАНАЛИ!